İSLAMDA CİNSEL İLİŞKİNİN ADABI
İslama göre cinsel ilişkinin adabı nedir*İslamda helal olan cinsel ilişki nedir?Cinsel ilişkinin şekil ve keyfiyeti nasıldır?"Kadınlar sizin ekin tarlalarınızdır.o halde tarlanıza dilediğiniz yerden varınız"(bakara suresi 223)Ayeti ,cinsi münasebetin (cinsel ilişki)keyfiyeti hakkında bilgi vermktedir.
Aynı zamanda bu ayeti kerime yahudilerin ; "kadının fercine arka taraftan temas edilir,bu temastan sonra da kadın hamile kalırsa,doğacak çocuğun gözleri şaşı olur" sözlerini de yalanlamaktadır.
Karı- koca aralarında müşterek olan herşeyi yerli yerinde kullanmaları,birbirleri hakkında aşırı tasarruftan kaçınmaları,onların birbirlerine olan saygının bir gereğidir.buna riayetsizlili ise,saygısızlıktan başka bir şey değildir.zülümdür.allahü Teala ,bu ayeti kerimesiylede bu konuya gerekli açıklığı getirmiştir.
Şöyle ki,Ayete geçen "hars" ,ekin ekmek demek olup aynı zamanda kadınlık uzvu(reci9demektir.Erkeğin nutfesi tohuma,meydana gelecek çocukta mahsüle benzetilmiştir.Binaen aleyh "mevzii harsten (kadının fercinden)olmak şartıyla,dilediğiniz taraftan ve herhangi bir vaziyette ",isterseniz;şeli ne olursa olsun yeterki caiz olan yerden olsun demektir.
aynı zamanda ayeti kerime,kadının hastalığı,aybaşı,/adet) ve lohusa halleri dışında dilediğiniz zaman ve dilediğiniz şekilde cimada bulunabilirsiniz anlamını da ifade eder.(e-rrazi 74)
Şu halde ayeti kerimede cinsi temasın nasıl ve niceliği söz konusu olduğun göre ,zamanı ve şeklinin ifade ettiği manayı yorumlamak mümkündür.ancak cinsi temasta mevzii harsin (fercin)dışına çıkmak (dübürden temas),çirkin oluşu kadına eziyet ve saygısızlık olması sebebiyle asla caiz olmayıp haramdır.Çünkü bu ayette ,bu anlamda mevcuttur.
Allahü Teala miminleri,cimanın insana yakışmayan kısmından men etmiştir.kadına normal yolun dışında temasta bulunmak,Rasülüllah (s.a.v.)tarafından livata (homoseksüellik )olarak nitelendirilmiş olup Kur'anda da Lut kavminin yaptığı kötü bir yol ve fuhuş olarak zikredilmektedir.
İslam dininde,temiz olan şeyler helal,pis ve çirkin olarak vasıflandırılabilecek şeyler de haramdır.bu genel kaideye göre de aklen ve şer'an pis ve fuhuş olarak nitelendirilen mutad yolun dışında temas elbetteki caiz değildir.Kadına eziyet verici olması ve kadınlık şerefini kırıcılığı yönüylede edeben uygun kabul etmekte mümkün değildir.
Aynı zamanda bu ayeti kerime yahudilerin ; "kadının fercine arka taraftan temas edilir,bu temastan sonra da kadın hamile kalırsa,doğacak çocuğun gözleri şaşı olur" sözlerini de yalanlamaktadır.
Karı- koca aralarında müşterek olan herşeyi yerli yerinde kullanmaları,birbirleri hakkında aşırı tasarruftan kaçınmaları,onların birbirlerine olan saygının bir gereğidir.buna riayetsizlili ise,saygısızlıktan başka bir şey değildir.zülümdür.allahü Teala ,bu ayeti kerimesiylede bu konuya gerekli açıklığı getirmiştir.
Şöyle ki,Ayete geçen "hars" ,ekin ekmek demek olup aynı zamanda kadınlık uzvu(reci9demektir.Erkeğin nutfesi tohuma,meydana gelecek çocukta mahsüle benzetilmiştir.Binaen aleyh "mevzii harsten (kadının fercinden)olmak şartıyla,dilediğiniz taraftan ve herhangi bir vaziyette ",isterseniz;şeli ne olursa olsun yeterki caiz olan yerden olsun demektir.
aynı zamanda ayeti kerime,kadının hastalığı,aybaşı,/adet) ve lohusa halleri dışında dilediğiniz zaman ve dilediğiniz şekilde cimada bulunabilirsiniz anlamını da ifade eder.(e-rrazi 74)
Şu halde ayeti kerimede cinsi temasın nasıl ve niceliği söz konusu olduğun göre ,zamanı ve şeklinin ifade ettiği manayı yorumlamak mümkündür.ancak cinsi temasta mevzii harsin (fercin)dışına çıkmak (dübürden temas),çirkin oluşu kadına eziyet ve saygısızlık olması sebebiyle asla caiz olmayıp haramdır.Çünkü bu ayette ,bu anlamda mevcuttur.
Allahü Teala miminleri,cimanın insana yakışmayan kısmından men etmiştir.kadına normal yolun dışında temasta bulunmak,Rasülüllah (s.a.v.)tarafından livata (homoseksüellik )olarak nitelendirilmiş olup Kur'anda da Lut kavminin yaptığı kötü bir yol ve fuhuş olarak zikredilmektedir.
İslam dininde,temiz olan şeyler helal,pis ve çirkin olarak vasıflandırılabilecek şeyler de haramdır.bu genel kaideye göre de aklen ve şer'an pis ve fuhuş olarak nitelendirilen mutad yolun dışında temas elbetteki caiz değildir.Kadına eziyet verici olması ve kadınlık şerefini kırıcılığı yönüylede edeben uygun kabul etmekte mümkün değildir.
Konular
- 2023 Şevval Oruçları Ne Zaman Bitiyor?
- İslamda birlik Ve Beraberlik
- Adağımı Kesmem Gerekir mi?
- Ramazan Aynda Fitre Nasıl verilir?
- Göbek Bağı Gömülmeli midir?
- Habil İle Kabil ve İlk Cinayet
- Zilhicce Nedir?
- 2023 Zilhicce (kurban) Oruçları Ne Zaman Başlıyor?
- Uhud Şavaşını Kaybetmenin sebepleri nelerdir?
- 2022 Kurban Bayramı Ne zaman?
- 2022 Büyükbaş ve küçükbaş Kurbanlık Fiyatları Ne Kadar?
- Veli olmadan gelin ve damat kendi kendine şahitlik yaparsa
- Kurban Kesmenin Amacı nedir?
- Zammı Sureler Nasıl Okunur?
- Arafatta Hangi Dualar Okunur?
- Doğum Yapan kadın Günahlarından Arınır Sözü Ne Kadar Doğrudur?
- İmsak Bittikten Sonra Su İçmek Orucu Bozar mı?
- Sahurda Niyet Edilmezse Oruç Kabul Olur mu?
- Sahurda İmsak Bittikten Sonra Yemek Orucu Bozar mı?
- Diş Plağı Orucu Bozar mı?
- Fitre Verirken Her Kimse İçin Ayrı Niyet Şart mıdır?
- Fitre Vermek Vacip midir?
- Fitre Verirken Niyet Etmek Şart Mıdır?
- 2 Talak Vererek Boşamada Hükümler
- Öpmek Orucu Bozar mı?
- Ezan Okunurken Yemek İçmek Caiz Midir?
- Kürtaj Olduktan Sonra Oruç Tutabilir miyim?
- Fitre Alan Kişi Fitre Namazı Kılar Mı?
- Ramazanda Yarım Kalan Hatimler Hakkında
- TV yada İnternetten Hatim Olur mu?